Lisää turismia Porvooseen

Suomen matkailutulo on vuodessa 14 miljardia euroa. Siitä riittää jaettavaa, ja jokainen alue haluaa siitä oman siivunsa. Porvoo on yksi tunnetuimmista kohteista Suomessa, mutta matkailua halutaan vahvistaa entisestään. MDI teki pienimuotoisen taustatyön matkailun trendeistä, matkailun suuntaviivoista, pullonkauloista sekä nostoja Porvoon matkailusta. Työ pohjautui vahvasti viime vuoden lopulla Helsingin kaupungille tehtyyn matkailun visioon, onhan Porvoo metropolialuetta. Tiedon pohjalta tehtiin tulkintoja yhdessä alueen matkailutoimijoiden ja -kehittäjien kanssa matkailupajassa maaliskuun puolivälissä. Työn tilaajana oli Porvoon kaupunki ja kehittämistä tehdään yhteistyössä Posintran kanssa. Matkailun kehittämistä työstetään kevään aikana pajoissa ja neuvonantajakaartilla.

MDI mukana laatimassa tiekarttaa Uudellemaalle EU-tasoiseen tutkimukseen ja innovointiin

Uudellamaalla tähdätään huippuosaamisen vahvistamiseen sekä EU-tasolta saataviin investointeihin tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaan (TKI). Maakunnan TKI-toimijat kutsutaan mukaan tiekarttatyöhön. Tilannekuvan ja tiekartan laatimiseen on valittu EU-rahoitukseen ja innovaatioihin erikoistunut konsulttitoimisto Spinverse yhdessä aluekehitykseen keskittyvän MDI:n kanssa.

Lue lisää MDI mukana laatimassa tiekarttaa Uudellemaalle EU-tasoiseen tutkimukseen ja innovointiin