Yritysesittely + avainluvut

Professorin pöytälaatikosta yhteiskunnan kehittäjäksi

Yrityksemme juuri on itänyt pitkään ennen virallista perustamisvuotta. Vuonna 2008 Tommi Ranta, Jarl Matti Anttila ja Anssi Uitto ostivat professori Jukka Vesalaisen pöytälaatikkoon uinahtaneen yritysidean. Toiminnan ensimmäiset vuodet kuluivat aluekehittämiseen sekä alihankinta- ja liiketoimintaverkostoihin liittyvissä projekteissa. Vuonna 2012 Janne Antikainen kutsuttiin mukaan osakkaaksi, minkä myötä nykymuotoinen Aluekehittämisen konsulttitoimisto MDI sai alkunsa.

Missiomme on tehdä paremmin kehittävää ja kehittyvää Suomea. Työskentelemme erityisesti alueiden kehitykseen, elinkeinoihin, työllisyyteen, innovaatiotoimintaan ja hallinnon uudistuksiin liittyvissä teemoissa. Teemme pitkäjänteisiä tutkimuksia, arvioimme ohjelmien ja politiikkatoimenpiteiden vaikuttavuutta, toteutamme perusteellisia taustaselvityksiä ja analysoimme alueiden kehitystä tietoa tulkitsemalla. Luotsaamme organisaatioiden ja alueiden strategiatyötä, ja fasilitoimme keskustelua työpajoissa, seminaareissa ja muissa vuorovaikutteisissa tilaisuuksissa. Olemme aktiivinen yhteiskunnallinen viestijä ja vaikuttaja. Meillä on kanttia ottaa kantaa.

Kymmenen vuoden ajan sekä yrityksemme että toimintamme ovat kasvaneet. Toimistomme sijaitsevat Seinäjoella, Tampereella ja Helsingissä, mutta työmme kattaa koko maan. Toiminnassamme on mukana laaja neuvonantajajoukko, joka osallistuu ja sparraa työtämme aktiivisesti.

Arvomme ovat RAI—RAI—RAI: 

  • Rohkeus — Ajattelu — Ilo
  • Riippumattomuus — Aitous — Inhimillisyys
  • Räätälöinti — Asenne — Inhimillisyys

Nämä arvot näkyvät työssämme. Toivottavasti saamme niitä tartutettua myös kumppaneihimme.

MDI lukuina

  • 1 kantava ajatus, idea ja tavoite – paremmin kehittävää ja kehittyvää Suomea
  • 3 toimistoa ja paikkariippumatonta tekemistä
  • 10 vuotta työtä paremmin kehittävän ja kehittyvän Suomen eteen
  • Yli 50 asiantuntijan osaaminen
  • 120+ työpajaa vuodessa
  • 1000+ huolellista ja räätälöityä teemahaastattelua
  • 5 000+ osallistujaa pajoissa ja tapahtumissa
  • 30 000+ vastaajaa tekemiimme kyselyihin
  • 10 vuodessa yli 1 000 000 junakilometriä asiakkaita tapaamaan