Hämmästyttävä Helsinki -kisassa työstetään matkailulle ja tapahtumille visiota

Matkailutulo on Suomessa vuodessa 14 miljardia euroa. Siitä vientiä, eli ulkomaalaisten Suomeen tuomaa rahaa, on 4 miljardia. Jos joskus olisi syytä käyttää huutomerkkiä tehostekeinona, niin se olisi näiden lukujen jälkeen. Matkailu on kehittynyt yhdeksi maailman suurimmaksi ja nopeimmin kasvavaksi toimialaksi. Matkailussa maallamme on kaksi vahvaa brändiä. Toinen on Lappi, toinen on Helsinki. MDI on mukana laatimassa Helsingin matkailulle ja tapahtumille visiota, jolla kasvatetaan matkailu- ja tapahtumakakkua pääkaupungissamme yhä suuremmaksi. Viikon 41 lopulla pajaillaan keskeisten toimijoiden kanssa, mutta varsinaisesti outouden ytimiin upotaan lokakuun kahtena viimeisenä päivänä järjestettävässä Hämmästyttävä Helsinki -kisassa, jolloin käytännössä testataan ja ideoidaan matkailun ja tapahtumien kohteita ja palveluja Helsingissä.

Kuntien näkymät heikentyneet aiemmista vuosista – huolta herättää erityisesti omaa kuntaa laajemman alueen tilanne 

MDI toteutti marras-joulukuussa 2023 jo yhdeksättä kertaa valtakunnallisen kuntakyselynsä, tällä kertaa lisänimellä Kuinka kuntasi sykkii? Kyselyllä kerätään Manner-Suomen kuntien luottamushenkilöiden ja ylimpien viranhaltijoiden näkemyksiä kuntien ajankohtaiseen tilannekuvaan ja kehitysnäkymiin liittyen.

Lue lisää Kuntien näkymät heikentyneet aiemmista vuosista – huolta herättää erityisesti omaa kuntaa laajemman alueen tilanne 

Kaukajärven ja Annalan kaupunginosavisio syntyi yhdessä kehittäen  

MDI ja Uusi Kaupunki -kollektiivi toteuttivat Tampereen Kaukajärven ja Annalan kaupunginosaohjelmaa palvelevan visiotyön, jossa kirkastettiin alueen vahvuudet, ominaispiirteet ja kehittämistarpeet. Kaupunginosavisio ”Elämää kuin pikkukaupungissa” luo näkymää Kaukajärven ja Annalan toivotusta kehityssuunnasta sekä tulevista konkreettisista toimenpiteistä.

Lue lisää Kaukajärven ja Annalan kaupunginosavisio syntyi yhdessä kehittäen